Left Terugkeren naar winkel
Besteloverzicht

Je winkelwagen is leeg

Hoe de Kaardebol ons inspireerde

Ons verhaal

De basis van Green Vitality startte in 2013. Willem Jacobs ging samen met Paul de Kruijff op onderzoek naar mogelijkheden voor het natuurlijk behandelen van de Ziekte van Lyme. Dit omdat Paul zijn moeder, de kunstenares Elle van de Hulsbeek, niet tegen reguliere medicatie kon. Zij gingen op zoek naar alternatieven, voor het genezen van deze relatief ‘nieuwe’ ziekte van Lyme. In die tijd was er nauwelijks iets bekend over het krijgen van Lyme en de behandeling daarvan.

Al snel resulteerde de zoektocht in een praktische oplossing. Inmiddels hebben vele duizenden mensen daar baat bij gehad. De ervaring is dat Lyme nu effectief behandeld kan worden met de tincturen uit de Kaardebol, die door ons zijn ontwikkeld. Er ontstond een bijzondere holistische methodiek gebaseerd op de kracht van de natuur. De Kaardebol werd zo de inspiratie voor de naam Kaardeshop die inmiddels veranderd is in Green Vitality.

Het begon met de Kaardeshop

Met de oprichting van Kaardeshop in 2013 werd dit naar een hoger niveau getild. Sindsdien zijn er veel mensen geholpen. Ze hebben herkenning en erkenning gevonden bij de Kaardeshop. Het is terecht om te zeggen dat Kaardeshop in Europa één van de pioniers was op het gebied van de behandeling van de ziekte van Lyme. Kaardeshop is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot expert op het gebied van kruidenproducten. Inmiddels is het assortiment sterk verbreed en wordt het gewaardeerd door een trouwe klantenkring.

2024: Kaardeshop wordt Green Vitality

Toen een van de oprichters overleed werd dit een moment om een nieuwe visie te ontwikkelen. Samen met het team van medewerkers zagen we een kans om het bedrijf toekomstbestendig te maken. Door nieuwe technische mogelijkheden is het makkelijker om mensen in binnen – en buitenland te bereiken met onze producten. Om te vernieuwen richting een duurzame toekomst willen wij doorbouwen op het fundament van de grondleggers.

Green Vitality

Uitgangspunt voor de nieuwe naam is een naam die in één keer duidelijk maakt waar we voor staan. Een naam die de beleving van Green Vitality producten in alle Europese landen goed weergeeft. Wij geloven in groene vitaliteit. De natuur biedt ons alles wat we nodig hebben om in balans te zijn. Steeds meer mensen zijn op zoek naar de regie over hun levensstijl. De kracht van kruiden draagt bij tot harmonie tussen lichaam, ziel en geest.

In deze geest worden al onze kruidenproducten duurzaam en biologisch verbouwd en werken we uitsluitend met natuurzuivere ingrediënten.

Green Vitality richt zich op Europa

We zien dat de helft van onze klantenkring zich uitbreidt naar Europa en daarbuiten. Zij hebben bij ons ook de producten en betrokkenheid gevonden die hun gezondheid op de juiste wijze ondersteunt. Met de wetenschap dat de vraag naar zuivere, natuurlijke en biologische kruidenproducten groeit, besloten wij een nieuwe weg in te slaan. Uitgangspunt voor ons familiebedrijf was een naam die in alle Europese landen waar onze producten gebruikt worden, in één keer duidelijk maakt waar we voor staan. Green Vitality staat voor Groene Vitaliteit. 

Green Vitality

Alles wat we bij Green Vitality doen heeft een simpel doel: jou helpen de regie over je gezondheid te nemen. Dit doen wij geïnspireerd door dat wat de natuur ons biedt.

De oorsprong

Het logo is gebaseerd op één van de kunstwerken van Elle van de Hulsbeek, een verfijnde en diep-voelende kunstenares. Haar stijl kenmerkt zich door de kracht van eenvoud. Het lijnenspel geeft zowel de eenvoud als de complexiteit weer, maar verbeeld vooral de verbondenheid. Lichaam, hart, ziel en geest zijn onlosmakelijk verbonden en bewegen door elkaar heen. Green Vitality is er trots op om dit kunstwerk te gebruiken in haar merkbeleving. Voor ons voelt het alsof de cirkel rond is door haar op deze manier mee te nemen in het nieuwe hoofdstuk van de webwinkel.

Onze filosofie

Ons logo geeft precies de kern van Green Vitality weer. Het weerspiegelt onze diepgewortelde verbondenheid met de natuurlijke wereld. Het merkbeeld verbeeld de eeuwigdurende beweging van binnen naar buiten en weer naar binnen, harmonisch en organisch. Het schetst een innerlijk beeld; we zijn onlosmakelijk onderdeel van de natuur en kosmos, waarin wij geestelijke en lichamelijke kracht kunnen vinden.